Pakkeliste

PAKKELISTE TIL MARATON OG HALVMARATON I UDLANDET
For de fleste førstegangsløbere er udsigten til et maratonløb i sig selv ganske overvældende, og derfor kan det være svært at have hoved og hale på det hele i dagene op til, at det går løs med selve LØBET. Derfor anbefaler vi også, at du i god tid inden afrejse får styr på de ting, du skal have med på rejsen - ud over de oplagte som penge, pas og billetter.

Vi har derfor lavet en pakkeliste til dig, som du kan bruge som inspiration. De færreste har brug for alt, hvad der står på listen, så overvej i god tid, hvad der er 'need to have' og 'nice to have'. 

DE VIGTIGSTE SAGER
Hos Marathon Travel Club gør vi alt, hvad der står i vores magt for at sikre dig de bedste løbebetingelser, men vejret vil på 90 procent af destinationerne være uforudsigeligt. Derfor er det klogt at forberede sig på, at især starten op til løbet kan blive en kold affære, og hvis det regner, kan det sjove hurtigt blive skyllet væk

Tag nedenstående i din håndbagage, hvis du flyver. Det er ikke sjovt at løbe i nye sko og strømper, hvis din kuffert ikke kommer frem, og det er også ret ærgerligt, hvis du ikke kan få udleveret dit startnummer, fordi papirerne ligger i en forsvundet kuffert.

  • Løbesko

  • Løbestrømper

  • Forsikringspapirer

  • Pas/Identifikationspapirer (du skal som regel bruge ID, når du afhenter dit startsnummer)

  • Rejsebevis/program

  • Registreringsbevis til afhentning af startnummer (enkelte løb udsender ikke registreringsbevis)

FØR LØBET:

  • Løbechip - gør dig selv den tjeneste at sætte den på skoene aftenen før løbet, hvis det er den type.

  • Startnummer - sæt nummeret på din løbetrøje, når du har besluttet dig for, hvad du løber i. Senest aftenen før løbet. Og husk at tjekke om sikkerhedsnålene kan komme til at gnave. 

  • Identifikationspapirer

  • Mobiltelefon. Og en lille pose til den. Hvis du ikke løber med den, er det rart at vide, at den ligger tørt i posen til efter løbet.

  • En pengeseddel. Hvis du er sulten/tørstig eller skal hjem med en taxa. Venner og familie kan være længere væk, end dine trætte ben ønsker.

  • Snacks og vand, så du har noget at spise til starten går

  • Energi-barer og gels, hvis du har en sart mave eller foretrækker at løbe med noget, du kender

  • En lille rulle toiletpapir. Hvis du skal på det lille hus lige før løbet, og der mangler papir

TØJET TIL LØBET:
Du ved ikke på forhånd, hvordan  vejret  arter sig, så medbring noget til alle forhold:

  • Singlet - kan eventuelt købes ved os hos Maraton Travel Club - se mere her. Og ja, det giver ekstra energi, når tilskuerne råber "Go Denmark"! Nogle løbere vælger også at skrive deres navn med store bogstaver på startnummeret, hvis det ikke står der i forvejen. Det er altid rart at få lidt ekstra personlig opbakning fra publikum, når man er træt. 

  • Sports-BH

  • Kortærmet løbetrøje

  • Shorts/korte tights

  • Langærmet løbetrøje

  • Lange tights

  • Arm- og benvarmere

  • Løbeur - husk at lade det op. Og husk at tage opladeren med på rejsen. Uret tænder garanteret sig selv i tasken.

  • Handsker

  • Kasket

  • Solbriller 

  • Plaster/tape til brystvorterne (gælder især mænd)

  • Vabelplaster

  • Vaseline eller lignende til at undgå skarve-sårt

  • Solcreme

  • Evt. nummerbælte eller løbebælte

  • Fire sikkerhedsnåle til startnummeret (de medfølger som regel med startnummeret, men hav altid ekstra)

  • Musikafspiller og høretelefoner. Vær dog opmærksom på, at en del løb efterhånden ikke tillader musik i ørerne.

  • Neglesaks. Hvis du har for lange tånegle, bliver de sidste kilometer ikke sjove, og hvis du flækker en negl om morgenen før løbet, er det rart at kunne klippe den til.

FØR OG EFTER LØBET:

  • Tjek vejret der hvor du skal løbe. Er det koldt er det en rigtig god idé at have noget gammelt tøj med, som du kan have på efter du har afleveret din bagage i startområdet til at holde dig varm (for eksempel hue, vanter, overtøj mm.). Til rigtig mange løb er man begyndt at donere tøjet til hjemløse og værdigt trængende, så du gør samtidig en god gerning.  

  • Ekstra løbesko/gode travesko til dagene før og efter løbet

  • Regnslag eller pose til at have over sig før løbet. Eventuelt en ekstra i din efterløbs-pose, hvis du frygter regn og ikke har en regnjakke med.

  • Varmt tøj og et par tørre sko til efter løbet. Put det i en separat pose for en sikkerheds skyld. 

  • Håndklæde - hvis du skal i bad

  • Snacks til efter løbet. For eksempel chokolade, kiks, kakaomælk eller hvad du nu ved du får lyst til, når du er færdig. Vær opmærksom på at der godt kan gå noget tid i målområdet, hvor du mest bare trisser rundt, så er det rart at have lidt 'hjemmevante' snacks. 

  • Drikkevarer til efter løbet. Som regel er der noget at drikke i målfeltet, men har du specielle ønsker som kakaomælk, øl eller noget tredje, så pak det ned i din efterløbs-pose. 

  • Telefon-oplader og adapter

Send os endelig en mail på info@marathon.dk eller giv os et kald på tlf. 8662 2210 hvis du synes vi mangler noget. Og så er der vist kun tilbage at ønske dig et fantastisk maratonløb!