Tryghedsgaranti på din fremtidige rejse

Vi vægter din tryghed meget højt, og derfor tilbyder vi dig vores tryghedsgaranti, der gør, at du kan booke din næste rejse helt uden bekymringer. Hvis din pakkerejse ikke kan gennemføres som følge af Corona, er du dækket af Pakkerejseloven og vores medlemskab af Rejsegarantifonden, der sikrer, at du får pakkerejsens pris retur.

Hvis Udenrigsministeriet 7 dage før afrejse fraråder rejser til dit rejsemål, og/eller din rejse ikke kan gennemføres pga. lokale restriktioner på destinationen, vil din rejse blive aflyst, og du vil få fuld refusion af pakkerejsens pris.

Hvis du køber en rejse hos os, er du altså altid i sikre hænder. Vi er medlem af Rejsegarantifonden, der er sat i verden for at sikre kunderne og deres penge, hvis et rejsebureau går konkurs. Læs nærmere om hvordan du er dækket af rejsegarantifonden her. Derudover følger vi altid vejledningerne fra Danmarks Rejsebureau Forening og Pakkerejseloven, hvilket gør, at du er sikret på absolut bedste vis.

Vi er desuden stolte af at have tilbagebetalt alle vores kunder senest 14 dage efter, deres rejse blev annulleret. Du kan altså trygt bestille en rejse hos os, og vi anbefaler derfor, at du lægger rejseplaner, som du plejer!

Med vores Tryghedsgaranti får du:

  • Fuld refusion af pakkerejsens pris, hvis din rejse ikke kan gennemføres som følge af Corona.
  • Gælder uanset Udenrigsministeriets rejsevejledninger på købstidspunktet.
  • Pengene tilbagebetales senest 14 dage efter, din rejse er blevet annulleret.

COVID-19 og din rejse

Vi følger naturligvis situationen med Corona nøje, og vi lægger os 100% op ad anbefalingerne fra Udenrigsministeriet (UM) og UM’s rejsevejledning vedrørende de forskellige destinationer.

Vi anbefaler desuden, at du følger Sundhedsstyrelsens råd og vejledninger, der løbende opdateres.

Pr. 15/10-2021 er Udenrigsministeriets rejsevejledninger blevet normaliseret, så de ikke længere farves efter Coronasmitte i et land, men efter sikkerhedsfaktorer for den rejsende som terror, krig, uro med videre. Dette betyder, at Udenrigsministeriet ikke længere fraråder rejser til udlandet på baggrund af Corona.

Nedenfor kan du se de oftest stillede spørgsmål i forbindelse med Corona og gode råd til, hvordan du skal forholde dig ift. din kommende rejse med os.

  • Hvad er kravene for at rejse til udlandet?
    Det er dit eget ansvar at overholde de til rejsen nødvendige indrejsekrav, herunder at være i besiddelse af de af destinationslandet påkrævede dokumenter. EU-landende har i samarbejde lavet hjemmesiden Re-open EU, hvor du altid kan finde de senest opdaterede informationer om indrejse, ophold og transit i alle EU-lande. Hjemmesiden er tilgængelig på 24 forskellige sprog og findes ligeledes i en App-version til både Google Play og App Store. Du har også mulighed for at læse mere om de enkelte lande via de danske ambassaders hjemmesider.

  • Dækker jeres garanti også, hvis UM fraråder rejser til destination på købstidspunktet?
    Du kan frit købe en rejse til et land, uanset Udenrigsministeriets rejseanbefalinger i købsøjeblikket. Da rejsevejledningerne ændres løbende, kan vi ikke vide, hvordan situationen er på afrejsetidspunktet, og det er ikke usandsynligt, at et land, der frarådes indrejse i nu, kan åbne for indrejse om få uger eller måneder. Du kan derfor sagtens købe en rejse til et land, der er "orange" eller "rødt" på købstidspunktet.

    Hvis Udenrigsministeriet fraråder ikke-nødvendige rejser til den pågældende rejsedestination på dit afrejsetidspunkt, får du fuld refusion af pakkerejsens pris – altså OGSÅ selvom du købte rejsen på et tidspunkt, hvor det respektive land var markeret som "orange" eller "rød".

  • Hvornår ved jeg, om rejsen kan gennemføres?
    Senest 7 dage før afrejse tager vi stilling til, om din rejse kan gennemføres eller ej. Hvis du har købt en pakkerejse til et land, som Udenrigsministeriet pludselig fraråder alle ikke-nødvendige rejser til, kan du få refunderet det fulde beløb for pakkerejsens pris. Det gælder uanset, om myndighederne i det gældende land har valgt at åbne landets grænser. Ligeledes er det også gældende, hvis din rejsedestination har lokale restriktioner eller karantænekrav for danskere ved afrejsetidspunktet, som gør, at du ikke kan rejse dertil.

  • Hvad sker der, hvis dele af pakkerejsen ikke kan lade sig gøre?
    Hvis din pakkerejse eller en stor del af den ikke kan gennemføres, har vi ret til at aflyse rejsen. Det vil fx være tilfældet, hvis Udenrigsministeriet fraråder alle ikke-nødvendige rejser til det land, rejsen går til, hvis transporten til destinationen ikke kan gennemføres, hvis aftaler med leverandører må ændres eller andet.

    I tilfælde af at en rejse ikke kan gennemføres, underretter vi dig herom hurtigst muligt, og du har krav på at få tilbagebetalt det beløb, du har betalt for pakkerejsen.

  • Hvad skal jeg have af forsikringer?
    Hvis du køber en rejse hos os, er du altid i sikre hænder. Det er dog stadig vigtigt, at du tilkøber gode forsikringer. Vi anbefaler, at du køber din rejseforsikring og afbestillingsforsikring hos Gouda, som giver en sikker dækning – også i forbindelse med Corona. De dækker generelt bedre end almindelige indboforsikringer og forsikringer gennem kreditkortselskaber. Gouda dækker blandt andet, hvis du testes positiv for Coronavirus før din afrejse og dermed bliver sat i karantæne, eller hvis du bliver sat i karantæne under selve rejsen og ikke kan rejse hjem på den planlagte dato. Derudover dækker Gouda feriekompensation, hvis du har været syg på din rejse. Læs om Goudas forsikringer og hvordan de dækker i forbindelse med Corona her.

  • Kan jeg afbestille min rejse, hvis jeg ikke ønsker at rejse alligevel?
    Hvis du ønsker at afbestille en rejse til et land, som Udenrigsministeriet ikke fraråder at rejse til, eller hvor der ikke er lokale restriktioner eller karantænekrav, som gør at rejsen ikke kan gennemføres, gælder vores almindelige rejsebetingelser.

  • Kan jeg få udskudt betaling af min rejse?
    Trods den nuværende situation henstiller vi til, at restbeløb indbetales som normalt. Betalingsfristen er uændret og fremgår af dit rejsebevis. Manglende indbetaling af restbeløb vil anses som mislighold af aftalen. Det betyder, at vi kan annullere din bestilling, og at dit depositum vil gå tabt. Ønsker du selv at annullere din rejse, gælder vores almindelige afbestillingsregler. Indbetaler du derimod restbeløbet, har du overholdt din del af aftalen, hvilket giver ret til fuld refusion af pakkerejsens pris, skulle din rejse blive annulleret på grund af Corona. Det er naturligvis vores anbefaling, at du indbetaler restbeløbet, da du gennem både Pakkerejseloven og vores medlemskab af Rejsegarantifonden er sikret på bedste vis.

  • Hvornår får jeg pakkerejsens pris refundereret?
    Vi har sat en ære i at tilbagebetale vores kunder hurtigst muligt, hvis deres pakkerejse er blevet aflyst grundet Corona. Alle kunder har fået tilbagebetalt deres penge senest 14 dage efter, rejsen er blevet annulleret.

    Produkter der er forbrugte/påbegyndte som fx præmie for afbestillingsforsikring eller rejseforsikring, kan ikke refunderes. Det samme gælder ydelser købt ifm. rejsen, men direkte udenom rejsebureauet, som fx parkering i lufthavn, billeje, togbilletter, entreer, udflugter m.m.

  • Kan jeg få et tilgodebevis eller ombooke til en anden rejse?
    Hvis din rejse ikke kan gennemføres som følge af Corona, er det også altid en mulighed at modtage et tilgodebevis på pakkerejsens pris, så du kan bruge det på en ny rejse i fremtiden. Tilgodebeviset vil ligeledes være omfattet af Rejsegarantifondens dækning. 

    Har du derimod interesse i at ombooke din pakkerejse til en ny dato eller destination, kan vi undersøge mulighederne for dig. Det kræver dog, at vi undersøger mulighederne hos vores partnere/leverandører, hvorfor en ombooking ikke kan garanteres. Vi gør dog altid vores bedste for at hjælpe dig.

OBS! Hvis der kommer ændringer i din rejse, vil du altid blive informeret herom!
Du er også altid velkommen til at kontakte os, hvis du ikke finder svar på dine spørgsmål her på siden. Kontakt os på (+45) 8615 3599.